imaddeshuvud.blogg.se

Här skriver jag om min dröm och långa väg till att bli barnsjuksköterska

Vi behöver hela alfabetet

Kategori: Allmänt

Igår var jag och såg på fast and furious 6. Superbra film, med en rolig replik som fastnade på min hjärna. -Vi behöver en plan B -B? Vi behöver A,B, C,D, hela alfabetet. När jag skattat och funderat en stund så kan man koppla den ur sitt samanhang i filmen och in i verkligheten. Jag är en riktig planerarmänniska. Jag planerar in i minsta detalj och det är endast plan A som gäller. Kanske kanske en plan B. Skiter sig plan A kan jag bryta ihop totalt. Så repliken fick efter mycket fundering mig till att inse att vad gör det om första planen skiter sig om man ändå har en eller flera till? Jag måste lära mig att ha flera planer och att man kan gå efter nån annan än A. Så genom att ha hela alfabetet blir livet mer spontant. Vilket jag absout behöver mer utav i mitt liv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: