imaddeshuvud.blogg.se

Här skriver jag om min dröm och långa väg till att bli barnsjuksköterska

Chokladbegär

Kategori: Allmänt

De dagar jag är ledig brukar jag och sonen välkomna sambon hem genom att sonen sitter på köksbänken, knackar på rutan och ler världens största leende. Jag står fånigt bakom och säger "åååh titta det var pappa som kom hem" men fånig röst. Ungen tänker säkerligen nått i stil med att ja mamma lilla jag ser att det är pappa som kommer hem. Idag nämnde även mamman att pappan hade köpt blöjor till det lilla bajsmonstret och en chokladkaka till det stora pmsmonstret. Gulliga karl.
Pms är det på hög nivå i detta hushållet just nu. Men choklad hjälper alltid vettni. Jag har nämligen en teori. Jag blir skitsur när jag har pms. Stubinen är två millimeter lång och jag tänder till på alla cylindrar samtidigt. Men choklad utsöndrar endorfiner (kroppens lyckopiller typ) och de flesta kvinnor jag känner, med mig själv inräknad blir sugna nått så riktigt grymt sugna på choklad under pms veckan.  Detta enligt mig måste vara för att göra det enklare för folk i omgivningen, inte minst våra karlar. Så anledningen till att vi blir sugna på choklad är för att göra livet enklare för våra karlar när vi har pms. Så tjejer. Skäms inte, ät en ruta eller två till ;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: