imaddeshuvud.blogg.se

Här skriver jag om min dröm och långa väg till att bli barnsjuksköterska

Låt oron få sjunga som stenar mot botten

Kategori: Allmänt

Efter att nästan kört in i väggen totalt och hittat tillbaka är det nu bara tre veckor kvar av pluggande. Jag fick C på min senaste uppgift. Den som fick mig att få sån ångerst och stress. Jag trodde inte den skulle bli godkänd och så fick jag ett C på den. Jag som var redo att ge upp skiten. Men nu är det bara en massa repetion kvar och två filmer. Nästa fredag ska jag skriva eximinationsuppgiften, veckan efter det är det betygsamtal och sen den 24:e skriver jag slutprovet. Det kommer att bli en enorm lättnad. Att plugga med småbarn och jobba samtidigt är skittufft. Sanningen svider men hade jag fått välja igen så hade jag inte valt att plugga nu med allt detta i bagaget. Men man lär av sina misstag. Men jag har fått enormt stöd från alla omkring mig, för att inte nämna min fina sambo som ställt upp och stöttat till max. Nu är vi grymt trötta på detta båda två. Jag spenderar mer tid med datorn och datorstolen än med honom just nu. Men snart är det över. Snart får vi tid för varandra. Snart får jag tid, tid jag kan bestämma över själv. Jag kommer inte veta vad jag ska göra av all tiden ;)
 
Några rader från en av favorit psalmer
 
Låt oron få sjunga som stenar mot botten.
Hela ditt liv är ett samtal med honom som
bär universum och bor i ditt hjärta. Han delar
ditt liv, både glädjen och smärtan.
Du är en bön. Gud din bön

Kommentarer


Kommentera inlägget här: