imaddeshuvud.blogg.se

Här skriver jag om min dröm och långa väg till att bli barnsjuksköterska

Madde tipsar

Kategori: Allmänt

Ett litet tips till dig som tänkt plugga under en mammaledighet. Gör det när bebisen är några månader gammal. Självklart ska man ha tid att landa i sitt moderskap och lära känna det nya lilla livet. Men bebisar sover otroligt mycket i början. Att börja plugga med en tio månaders hemma har varit lite knepigt. Framförallt när man sen började jobba. Det har varit många sena kvällar och att passa på när lillen sover. Jag har turen att ha världens bästa sambo som stöttar och hjälper till. Dock så är det tråkigt att jag numera sitter och pluggar nästan varje kväll från det att sonen går och lägger sig till det att mitt huvud landar på kudden. Men nu är det bara åtta veckor kvar. Wish me luck!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: